אדם מסביר לאדם אחר משהו במחשב נייד

רכישת נכס נדל”ן כרוכה בהשקעה כספית משמעותית. עבור הישראלי הממוצע, מדובר קרוב לוודאי בהשקעה הכספית הגדולה ביותר שיבצע בחייו. מעבר לעובדה הזאת, חשוב לזכור שהחזרי ההלוואה עבור רכישת הנכס, מה שנהוג לקרוא בשפה העממית “משכנתא”, ילוו את רוכשי הנכס שבמרבית המקרים הוא דירת מגורים או בית, לאורך שנים ארוכות. ואולם מה שרבים אינם לוקחים לתשומת ליבם, הוא העובדה שבגלל הטווח הארוך של החזרי ההלוואה ובגלל העובדה שמדובר בסכומי כסף משמעותיים, כל הבדל קטן בריבית או בתנאי ההחזר, עשוי להניב ללווים הטבות ניכרות או לחילופין, חלילה, הגדלת ההחזר החודשי. ייעוץ משכנתאות איכותי, לפי ההיגיון הזה, עשוי לסייע להקטנת ההחזרים ולחיסכון ניכר בהוצאות. מה זה ייעוץ משכנתא? האם כדאי לקחת יועץ משכנתאות לפני קניית נכס? איך יודעים שיועץ המשכנתאות אכן יעשה את העבודה שלו נאמנה? כל התשובות בהמשך המאמר.

מה זה יועץ משכנתאות

יועץ משכנתאות הוא בעל מקצוע המתמחה בתחום ההלוואות בכלל והמשכנתאות בפרט, וביחד עם הלווים שאמורים לחתום על המשכנתא הוא מתווה את הדרך הנכונה ביותר. היועץ מסייע ללווים לשפר את תנאי המשכנתא וההחזרים שלה, בדרך לרכישת בית החלומות. בדרך כלל, מדובר באדם המכיר היטב את המערכת הבנקאית ויחד עם זאת מתמצא היטב גם בכל האמור בהלוואות חוץ בנקאיות למשכנתא. במקרים רבים, יועץ משכנתאות הוא בעברו מומחה למשכנתאות שעבד בבנק אחד או יותר או בחברה המעניקה הלוואות חוץ בנקאיות למשכנתא, והחליט לשנות כיוון ולתת ייעוץ ללווים במטרה לסייע להם לקחת את ההלוואה המתאימה ביותר עבורם, בתנאים הטובים ביותר.

 

 מחשבון וחישוב גרפים ותשואות

 

האם כדאי לקחת יועץ משכנתאות

התשובה הפשוטה והישירה לשאלה שהועלתה לעיל היא אכן חיובית. ברובם המכריע של המקרים, יועץ משכנתאות איכותי יסייע לנוטלי ההלוואה להשיג את המשכנתא הנכונה ביותר, בתנאים הטובים ביותר האפשריים בעת נטילת המשכנתא ובפריסת התשלומים הנוחה ביותר. גם במקרים שבהם ללווים הפוטנציאליים אין בעיות פיננסיות משמעותיות, ייעוץ משכנתא איכותי עשוי להתגלות כמשתלם מאד. ואם כך הדבר במקרים שצוינו לעיל, הוא נכון על אחת כמה וכמה במקרים שבהם ללווים הפוטנציאליים יש בעיות שעלולות לעכב או אפילו למנוע מהם את אישור המשכנתא.

מעבר לחיסכון הכספי, שהוא עניינו העיקרי של ייעוץ משכנתא, ישנו גם העניין הפרוצדוראלי – התאמת המשכנתא לגובה ההכנסה של הלווים וליכולת ההחזר שלהם, כמו גם בחירת מסלולי המשכנתא המשתלמים ביותר. ממד נוסף של ייעוץ משכנתא איכותי הוא מציאת המקורות הכספיים להשגת הסכום המהווה את חלקו של רוכש הנכס בעסקה, העומד על עשרים וחמישה אחוזים מערך הנכס לכל הפחות. במרבית המקרים, יועץ משכנתא איכותי זוכה להמלצות חמות של מי שקבלו ממנו שירות איכותי והוגן. בחירת יועץ משכנתא יכולה להתבצע על בסיס המלצה של חברים ומכרים, או לאחר חיפוש באינטרנט ובדיקה יסודית של היועצים הזמינים.