שטרות של 10 דולר

מתנות או כספים שלא דווחו מכניסים אותם לשעות בחדרי החקירות ובסיקור תקשורתי נרחב. הידעתם שהם למעשה מואשמים בעבירה חמורה הנקראת “הלבנת הון”?

אז מה זה בעצם הלבנת הון?

הלבנת הון הינה כל פעולה בלתי חוקית ברכוש או בכסף. במדינת ישראל יש לדווח על כל הכנסה ולהצהיר על הון שיש ברשות כל אדם (רכוש וכסף), ובמידה ולא הוצהר,הושג בצורה בלתי חוקית, או דווח בצורה שקרית, ההון נחשב מולבן.

מי מואשם בעבירות אלו?

לרוב הלבנת כספים מתבצעת ע”י עבריינים ופעילי טרור, אך גם אדם מן השורה עלול לבצע עבירה של הלבנת הון על ידי אי דיווח לרשויות על הכנסה. אפילו העברת כסף רב מחוץ לארץ יכול להיחשד כמולבן.

-למה להלבין הון?

הלבנת הון מתבצעת לרוב לצורך הטעיית הרשויות והפנייתם למקור, נמען או מיקום שגוי וכך מתאפשר שימוש חוזר בכסף לצורך פלילי או הנאות אישיות.

-מקור הכספים

סחר בנשים וילדים, פרוטקשן, הימורים, שוחד, סחיטה, פעולות טרור, קבלת הטבות הנאה בסכומים גדולים; כל אלו ועוד הם מקור לסכומי עתק של כסף אשר נכנסים לבנק, לרוב במזומן, ממקור הנראה לכאורה “לבן” או תמים וכך מועברים לחשבונות אחרים, רכישת נדל”ן ועוד.

-הלבנת הון בישראל

מדינת ישראל רואה בחומרה רבה עבירות הלבנת הון שכן זהו אירוע פלילי. במידה וישנו חשד, לאחר חקירה של הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור , יזומן האדם לחקירה במשטרה או במשרד רשות המיסים. חשוב לדעת שכל אדם החשוד בעבירות אלו זכאי לעורך דין גם אם יאמר לו אחרת בחדר החקירות.

-למה נכנס החוק למערכת?

חוק איסור הלבנת הון נכנס למערכת המשפטית בכדי למנוע רווחים של ארגונים פלילים, לעצור מימון של עסקאות בלתי חוקיות ובכללי להוריד מוטיבציה ולגיטימציה של עבריינים. הכסף נכנס לאוצר המדינה וכך נוצר גם עידוד של האזרח הקטן לדווח על כל מידע שיש ברשותו על הפקרת החוק (הלשנה).

הלבנת הון פוגעת בחברה, בכלכלה ובמשק המדיני, מעודדת ותומכת בהמשך פעילות פלילית כלל עולמית. יוצרת קרעים בחברה וזלזול ברשויות.

קראו לי לזימון, מה עושים?

במידה והואשמת בעבירות הון, עליך לפנות במהירות לעורך דין רלוונטי שתחום עיסוקו והתמחותו הוא בנקים או עבירות הון. לא לנסות לעבור את זה לבד! העונשים כבדים ויכולים להסתיים במאסר של שבע עד עשר שנים, הקפאת חשבונות בנק, לקיחת רכוש (הקשור לאירוע או לאו), ובכללי התעסקות לא נעימה בהכנסתך ורכושך.

ניתן ואפילו מומלץ לרכוש כמה שיותר ידע בנושא על מנת להכיר את מילון המונחים.

בלשכת עורכי הדין ניתן למצוא רשימה של עורכי דין המתמחים במקרים אלו ויוכלו לעזור לך לצאת מזה עם נזק קטן ככל הניתן.