5 תכונות מפתח בכל לוגו מנצח

הלוגואים הטובים ביותר נראים נטולי מאמץ – כך יסבירו לכם מומחי מיתוג עסקי. חשבו למשל על הלוגואים של נייק, טוויטר, אפלר וב.מ.ווי.

על מנת להגיע ללוגואים המנצחים הללו נדרשה עבודה רבה לצד חשיבה יצירתית ומפותחת. על מנת לסייע לכם בבחירת לוגו מנצח, חיברנו 5 תכונות מפתח של הדברים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון בזמן עיצוב ובחירת לוגו מקצועי.

לוגואים מצליחים

5 תכונות המפתח ללוגו

  1. יצרו לוגו פשוט – התרחקו והשמרו מפני לוגואים שמערבבים עשרות צבעים, מאות קווים, וצורות שמתחילות כאן ונגמרות שם. עיצוב פשוט ונקי משקף מודרניות, ארגון, מעמד ומסר ברור של החברה. מאוד קל להתחיל ולהסחף אחר סוגי הפונטים השונים, מגוון התמונות והצבעים – אך המסר נשאר הזהה: לוגו פשוט הוא זה שנשאר בזכרון של אנשים לאורך זמן.
  2. יצרו לוגו מיוחד – אל תיפלו למלכודת של טרנדיים עיצוביים מוכרים ונפוצים. זה נכון שהלוגו צריך להראות מודרני, סוחף ורלוונטי, אך זה שאתם מעתיקים את הטרנד הנוכחי לא אומר שהטרנד הזה ישאר גם בשנים הבאות. אם תעתיקו את החברות הגדולות והמרשימות, הלוגו שלכם יטבע בים הלוגואים. עם זאת, עיצוב לוגו ייחודי, זה לא רק לא להעתיק מלוגו אחר, אלא על פי מעצבים רבים יש לייצר לוגו יצירתי. קחו למשל את אפל – חברת גאדג'טים, מחשבים ופלאפון ועם זאת, הלוגו שלה ממש לא כולל את אחד מהמוצרים שלה. באותה מידה הלוגו של במ.ווי או אאודי לא כוללים מכונית. הינה דוגמה נוספת לחברה עם לוגו קליט ומיוחד: https://organicgoogle.co.il.
  3. תנו חשיבות לצבע – על פי מחקרים שהתבצעו בשנים האחרונות באקדמיה, נמצא כי לכל צבא יש חשיבות והשפעה שונה על המח שלנו. על כן, בעת עיצוב הלוגו יש לתת חשיבות רבה לצבעים. כך למשל, חברה אשר מייצר מכוניות, משקאות אנרגיה, או תוספי תזונה יכולה להשתמש בצבע האדום אשר משדר לנו בדרך כלל אנרגיה. עם זאת, האדום גם נתפס כסכנה, ולכן מומלץ שלוגו של חברת ביטוח חיים לא יכלול את צבע זה.
  4. יצרו סיפור מאחורי הלוגו – על הלוגו לייצג את הסיפור של החברה, השירות והמוצר. בעת יצירת הלוגו חישבו על הערכים והייעוד של החברה. קחו למשל את האייקון של חברת FEDEX. הלוגו מציג חץ אשר מסמל את המיקוד של החברה במהירות, שליחה והתקדמות קדימה. עיצוב אשר משקף את ערכי החברה, נוטה להזכר יותר אצל קהל היעד שלנו ולהשפיע לטובה במיתוג שלנו.
  5. חשיבה משותפת – בין אם אתם מייצרים את הלוגו של העסק האישי שלכם ובין אתם מעוניינים בלוגו לחברה עם מספר ואף עשרות עובדים, ההמלצה שלנו היא לא לרכז את העסק אצל אדם אחד. חשיבה משותפת של מספר אנשים וכלים שונים יכולה להוביל ללוגו שונה, מודרני, פשוט, ייחודי ומנצח.

אלו הם 5 התכונות ללוגו מנצח – בהצלחה בעיצוב!

אז מה היה לנו עד עכשיו?
אולי יעניין אותך גם